שכירים, הכירו את הזכויות שאף אחד לא מספר לכם עליהן

בואו נדבר לרגע על השכירים שבינינו, או יותר נכון על הזכויות שלנו כשכירים.

האם ידעתם שכ- 90% מהשכירים בישראל זכאים להחזרי מס?

סכום החזר המס הממוצע לאדם עומד על כ 5,000-8,000 ₪ בשנה ומס הכנסה מאפשר לקבל החזר מס עבור 6 השנים אחרונות.

השכירים במשק, בניגוד לעצמאים, אינם חייבים בהגשת דוח למס הכנסה. על כן, במידה ושכיר כלשהוא זכאי לקבלת כסף בחזרה מאגף מס הכנסה, הוא לא יקבל את ההחזר הכספי באופן אוטומטי אלא רק אם יפנה למס הכנסה ויגיש את הבקשה להחזר מס.

החזר מס מגיע לכל אדם ששילם מס הכנסה במהלך השנה (דרך תלוש המשכורות),  ומתברר בסופו של דבר כי שילם מס הכנסה מעבר לצורך.

רוב השכירים במדינת ישראל מודעים היטב לחובות שלהם מאחר ורשויות המדינה פועלים באופן יעיל לדרוש מאיתנו לשלם את החובות שלנו.

איפה מתחילה הבעיה? הבעיה מתחילה בזה שלכל השכירים יש הרבה זכויות שמגיעות לנו מהמדינה אבל מכיוון שהזכויות האלה דואגות ליצור לנו כסף ולא לוקחות מאיתנו כסף, אין אף אחד שדואג ליידע אותנו עליהן.

ישנן דוגמאות רבות למצבים בהם אנו זכאים להחזר כספים מהמדינה. החזרי מס למשל קורים הרבה פעמים במידה ויש לאדם שכיר יותר ממקור הכנסה אחד, כלומר יותר מתלוש משכרות אחד וישנן כפילויות בגביה. סוגיה בולטת היא גם תיאום ניכויי ביטוח לאומי לשכירים, במקרים מסוימים שכיר שיש לו שני מקורות הכנסה שונים, או יותר, רשאי לערוך תיאום ניכויי ביטוח לאומי כדי להימנע מתשלום דמי ביטוח גבוהים – המידע על התנאים הספציפיים זמין ברחבי הרשת.

דוגמה נוספת להמחשה לבקשת החזר כספים אשר נוגעת לשכירים היא במקרה ואתם רוצים לשפר את מצבכם במקום העבודה ורוצים לצאת לאיזו שהיא הכשרה מקצועית, לא אקדמית. לדוגמה: לקחת קורס. נניח ואנחנו חשמלאים ואנחנו רוצים לקחת קורס מתקדם בחשמל, חשמלאות למבנים מוסדיים, וההשתלמות הזאת עולה לנו כמה אלפי שקלים. דעו לכם שמס הכנסה מכיר לנו בהוצאות האלה אם אנחנו יכולים להוכיח שמדובר על שיפור היכולת המקצועית שלנו. כלומר, המדינה בעצם אומרת: אין בעיה, כל ההוצאה הזאת תרד מעלות המס שאתם צריכים לשלם באותה שנה.

כך בעצם מי שעוזר לנו לשלם עבור ההכשרה הזאת זו המדינה, באופן חד משמעי.

להלן כמה מקרים נוספים לזכאות החזרי מס:

קיימים סוגים רבים של הטבות כאלה ואחרות ולפיכך הקפטן ממליץ לבדוק את פקודת מס ההכנסה ואת פירוט סוגי המעמד וחובת התשלום לשכיר לביטוח לאומי, וממליץ לשקול קיום מפגש ייעוץ בודד עם יועץ מס או רואה חשבון המתמחה בתחום הזה או אל יועצי הקפטן, ולהבין בדיוק מה מגיע לכם ושאף אחד לא טורח ולא יטרח לכם.

 

אודות אופיר שמואל

אופיר הצטרף למשפחת דן אנד ברדסטריט ב-2012 ומכהן כיום כמנהל מחלקת השיווק בחברה.

אופיר נושא עימו כ-15 שנות ניסיון בעולמות השיווק ומתמחה בניהול השיווק, תכנון ופיתוח אסטרטגיה תקשורתית, יחסי ציבור, שיווק במדיה הדיגיטלית, כתיבה וניהול אסטרטגיית תוכן, תקשורת פנים ארגונית ועוד.

במסגרת תפקידו כתב וניהל תכנים ומאמרים רבים בתחומי ניהול סיכוני אשראי, גיבוש אסטרטגיה שיווקית, BIG DATA, ניהול הזדמנויות עסקיות, שיווק B2B ואיתור לקוחות פוטנציאליים, ועוד.

בנוסף, מרצה בנושא שיווק אפקטיבי ופתרונות מידע אפקטיביים בעולמות ה-B2B, במסגרת כנסי חברה ופורומים לעסקים קטנים ובינוניים.

בתפקידו הקודם בדן אנד ברדסטריט, שימש כמנהל תקשורת שיווקית.

בוגר תואר ראשון (B.A) בתקשורת, יצירה וביקורת, במכללה האקדמית ספיר.

ליצירת קשר
לינקדאין

לכל הכתבות מאת אופיר שמואל