צעדים קטנים שיחסכו לתא המשפחתי שלכם אלפי שקלים מדי שנה

בכל תא משפחתי יש הוצאות חודשיות רבות. כאלה שאנחנו מכירים יותר כי מדובר בהוצאות קבועות ומכבידות, אבל גם כל מיני הוצאות שאנחנו פחות מכירים, חלקן ממש קטנות והן מגיעות לסכומים של עשרות שקלים לחודש. אבל אם מחשבים את ההוצאות הללו על בסיס שנתי, פתאום עשרות השקלים מגיעים למאות שקלים, ואף יותר, ומאות שקלים מגיעים לסכומים של אלפי שקלים בשנה. חלק מההוצאות הכרחיות וחלקן לא, אם כך כיצד ניתן לחסוך סכומים קטנים שבמצטבר הופכים לגדולים? למה לנו לא לחסוך בחודש עשרות שקלים, או אפילו מאות שקלים, ולקחת את הכסף שנחסך בסוף השנה ולייעד אותו לצורך ייעודי עתידי כמו מטבח חדש, חופשה משפחתית מפנקת או פשוט להזרים אותו לחיסכון או לחשבון עובר ושב שלנו?

הקפטן תומך בצעד הזה ויספק לכם כמה טיפים שיעזרו לכם לחסוך:

  1. להשוות מחירים – לא משנה אם מדובר בחברת הטלפון הנייד, האינטרנט, הכבלים, הסטרימינג או תשלום ביטוחים, תמיד טוב לעשות השוואות ולמצוא את המקומות בהם אתם משלמים יותר מדי כסף. הרבה פעמים תמצאו חבילות ספקים זולות ממה שאתם משלמים, והרבה פעמים גם תקבלו יותר – כל שכן כמצטרפים חדשים. ומרגע שתאיימו לעזוב את ספק השירות שלכם, אתם תראו איך פעמים רבות הם מציעים לכם חבילה זולה יותר, או שתקבלו יותר עבור אותו תשלום. בהקשר הזה כדאי לבדוק האם אין שירותים כפולים שאתם משלמים עליהם ואינם נזקקים להם. פעמים רבות אתם מבוטחים בכל מיני ביטוחים מקבילים ומשלמים סכומים שאתם יכולים לחסוך. מדובר בסופו של דבר בהרבה כסף.
  2. בחינה מחודשת של ההלוואות שלכם – תקופת הקורונה העניקה הזדמנות עבור אנשים רבים לשחזר משכנתאות והלוואות שונות בצורה שתחסוך להם הרבה כסף לאורך זמן. באופן כללי, מומלץ לבחון אחת לכמה זמן את נושא מחזור ואיחוד ההלוואות ולקיחתן בתנאים טובים יותר. החלטה נבונה שכזו יכולה לחסוך סכומי כסף משמעותיים.
  3. תכנון הוצאות קפדני – לא משנה אם אתם נוסעים לחופשה או יוצאים לקניות בסופר מרקט, כדאי להכין מראש רשימת הוצאות ולנסות לא לחרוג ממנה. בעוד בסופר מרקט זה קל יותר, לכאורה, בחופשות המשפחתיות האתגר גדול יותר, אולם גם כאן היערכות מראש ורישום מוקדם יכול לחסוך הרבה כסף בחופשה. ניתן כיום לקנות שירותים רבים דרך האינטרנט במחירים מוזלים, וכך ניתן להוזיל את החופשה. הדבר נכון גם לקניות בסופר מרקט, מרגע שאין פיתויים כאלה ואחרים, אנחנו קונים בדיוק את מה שאנחנו צריכים ולא מבזבזים כספים על דברים שאנחנו פחות צריכים.
  4. שיתוף בני המשפחה בהחלטות פיננסיות – את הסעיף הזה צריך לבצע בעדינות וברגישות. להימנע מאמרות שעשויות להותיר תחושת לחץ בקרב הילדים שחסר כסף לצרכי מותרות. יש דרכים רבות לבצע חינוך כלכלי כך שהילדים שלנו יהיו מעורבים ויבינו את כלכלת הבית. אפשר להעניק להם דמי כיס שיסייעו להם להבין כיצד מתנהלים בצורה נבונה ומחושבת עם תקציב מוגבל, ניתן להסביר להם בגובה העיניים מדוע לא קונים כל דבר שרואים ורוצים, אלא דברים ספציפיים ושיש צורך בתיעדוף הכסף למקומות הנכונים כי הכסף הוא משאב מוגבל. היריעה קצרה מלהסביר את כל מה שצריך ללמד את הילדים, אבל כדאי לחקור ולהתעניין מאחר והפעולה הזאת לא רק שתחסוך לכם הרבה כסף, היא גם תלמד את הילדים שלכם כיצד נכון להתנהל עם כספים.

 

עם צידה כזו משפחתית לדרך, קדימה! תכננו את החופשה המשפחתית הבאה!

אודות אופיר שמואל

אופיר הצטרף למשפחת דן אנד ברדסטריט ב-2012 ומכהן כיום כמנהל מחלקת השיווק בחברה.

אופיר נושא עימו כ-15 שנות ניסיון בעולמות השיווק ומתמחה בניהול השיווק, תכנון ופיתוח אסטרטגיה תקשורתית, יחסי ציבור, שיווק במדיה הדיגיטלית, כתיבה וניהול אסטרטגיית תוכן, תקשורת פנים ארגונית ועוד.

במסגרת תפקידו כתב וניהל תכנים ומאמרים רבים בתחומי ניהול סיכוני אשראי, גיבוש אסטרטגיה שיווקית, BIG DATA, ניהול הזדמנויות עסקיות, שיווק B2B ואיתור לקוחות פוטנציאליים, ועוד.

בנוסף, מרצה בנושא שיווק אפקטיבי ופתרונות מידע אפקטיביים בעולמות ה-B2B, במסגרת כנסי חברה ופורומים לעסקים קטנים ובינוניים.

בתפקידו הקודם בדן אנד ברדסטריט, שימש כמנהל תקשורת שיווקית.

בוגר תואר ראשון (B.A) בתקשורת, יצירה וביקורת, במכללה האקדמית ספיר.

ליצירת קשר
לינקדאין

לכל הכתבות מאת אופיר שמואל