לוח הזמנים שלי

ניהול זמן הוא אחד הכלים החשובים להצלחה בחיים, כל שכן בחיים האינטנסיביים המאפיינים את העידן הנוכחי. לא משנה מה המקצוע שלך ובמה אתה עוסק, רובנו חווים בשגרת היום יום שלנו מגוון לחצים ועומסים, גם רגשיים וגם פיזיים. הקפטן נתקל לא פעם במנהלים בכירים ובעובדים מן השורה, "מבלים" במקום העבודה שלהם כמחצית מהיממה וגם כשהם שבים לביתם זה לא נגמר, הם ממשיכים לעסוק בענייני עבודה. העבודה מתערבת בחיים האישיים, גם כאשר הם נמצאים עם בן/בת הזוג, עם הילדים, עם החברים, ולמעשה היא שם כמעט בכל שעה ביום. הנזק המשפחתי, הבריאותי והחברתי הוא ברור.

ובכן, לרגל 2021 שבפתח, הקפטן מציע לשנות דפוסי פעולה קודמים ולנצל את הזמן בצורה טובה יותר כדי להצליח במישור העסקי, ולהשאיר זמן ראוי גם לחיים הפרטיים.

ככלל, כדאי לאדם המעוניין להצליח, להקדיש את מרב זמנו לדברים החשובים לו באמת להקמת מערך ההצלחה שלו. למשל: בניית אג'נדה, התפתחות אישית וקידום הצמיחה האישית.

לעומתו, אדם שמתמקד לרוב רק במה שדחוף ועוסק ללא הרף בכיבוי שריפות, לא מגיע בכלל לעשייה שמהותה פיתוח, יצירתיות, שיפור ויצירת שפע. בני אדם שנוהגים כך (בכיבוי שריפות) בדרך כלל יחוו תסכול, לחץ, משברים, שחיקה ועייפות תמידית.

לעומת שני אלו, אדם שעסוק בעיקר בעשיית דברים לא חשובים ולא דחופים, בורח בסופו של דבר מאחריות וחווה ריקנות, בזבוז, שעמום, קורבנות ובינוניות.

כאמור, אחת הבעיות החמורות שלנו היא שהלחץ מסביבת העבודה חודר אל החיים האישיים. פתרון אפשרי הוא הפרדת שני המרחבים, סביבת העבודה והסביבה הפרטית. אמנם בתקופת הקורונה זה מאתגר יותר, אולם ניתן לעשות הפרדה גם כאשר עובדים מהבית, פשוט צריך לכבות את המחשב ולהשקיט את האמצעים הדיגיטליים, לפחות לזמן מה, ולבצע פעולה עקבית ומותאמת שתאפשר הפרדה שכזאת.

אדם המעוניין לשמור על איכות חיים שתגן על איכות תפקודו בכל התחומים צריך להגדיר לעצמו שעות עבודה ברורות ומוגדרות ובנוסף להגדיר את זמנו הפרטי ואת המרחבים הנוספים החשובים לו.

כדי להגיע למיצוי אפקטיבי של פעולותיכם עליכם להתמקד במה שחשוב לכם. עליכם להבהיר לעצמכם מהם הדברים החשובים לכם בכל ה"כובעים" שלכם, כלומר כל תפקידיכם בחיים (הורות, חברות, זוגיות, ניהול), מתוך אלו, ציינו לעצמכם מהן הפעילויות שאתם בוחרים לעשות בתוך כל אחד מהתפקידים ותבצעו תיעדוף לדברים שבאמת חשובים עבורכם בחיים.

מה שעלינו לעשות הוא לחלק את הזמן שלנו, שבוע אחר שבוע באופן מתוכנן, לפי מה שחשוב לנו ואחר כך להוסיף מקום לנושאים דחופים. לאחר שתמלאו את לוח השעות שלכם ותיצרו לכם סדר שבועי מהודק, תלמדו גם להגיד "לא" לדברים שלא חשובים לכם ובאים על חשבונכם.

אז נסכם:

אלו הפעולות שכדאי לאמץ כדי שניהול הלו"ז שלנו יתבצע בשנה הבאה באופן מיטבי:

  1. ערכו רשימת "מכולת" של כל התפקידים שלכם.
  2. זהו מהם הדברים הכי חשובים לכם בחיים והתחילו למקם אותם בלו"ז השבועי שלכם.
  3. סביב הפעילויות החשובות, מקמו את יתר הדברים, אל תשכחו להשאיר "קוביות זמן" פתוחות לדברים דחופים.

 

טיפ מנצח מהקפטן:

מארק טוויין נהג לומר: "אם תאכל צפרדע בבוקר, תוכל להעביר יותר שלם מבלי להרגיש שהוא יהיה גרוע יותר". טפלו במשימה המורכבת יותר בתחילת היום, כך לאחר מכן כל מטלה אחרת תהיה עבורכם הרבה יותר קלה לביצוע.

 

אודות אופיר שמואל

אופיר הצטרף למשפחת דן אנד ברדסטריט ב-2012 ומכהן כיום כמנהל מחלקת השיווק בחברה.

אופיר נושא עימו כ-15 שנות ניסיון בעולמות השיווק ומתמחה בניהול השיווק, תכנון ופיתוח אסטרטגיה תקשורתית, יחסי ציבור, שיווק במדיה הדיגיטלית, כתיבה וניהול אסטרטגיית תוכן, תקשורת פנים ארגונית ועוד.

במסגרת תפקידו כתב וניהל תכנים ומאמרים רבים בתחומי ניהול סיכוני אשראי, גיבוש אסטרטגיה שיווקית, BIG DATA, ניהול הזדמנויות עסקיות, שיווק B2B ואיתור לקוחות פוטנציאליים, ועוד.

בנוסף, מרצה בנושא שיווק אפקטיבי ופתרונות מידע אפקטיביים בעולמות ה-B2B, במסגרת כנסי חברה ופורומים לעסקים קטנים ובינוניים.

בתפקידו הקודם בדן אנד ברדסטריט, שימש כמנהל תקשורת שיווקית.

בוגר תואר ראשון (B.A) בתקשורת, יצירה וביקורת, במכללה האקדמית ספיר.

ליצירת קשר
לינקדאין

לכל הכתבות מאת אופיר שמואל