יום הבסטיליה והמהפכה הכלכלית הפרטית שלנו

עוברים לעצמאות פיננסית: יום הבסטיליה הוא הזדמנות להזכיר שכמו שהמהפכה הצרפתית לא הגיעה ברגע אחד אלא התרחשה באופן תהליכי, גם הדרך למהפכה שתביא לעצמאות כלכלית לא תעשה ביום אחד, אלא באמצעות מספר צעדים. הקפטן כאן כדי לספר לכם על ההזדמנויות שחוק האשראי מעניק לכם וכיצד התמקדות ביתרונותיו יכולים לסייע לכם לחסוך כסף, ולעשות צעד נוסף לעבר העצמאות הכלכלית שלכם.

יום נפילת הבסטיליה החל בתאריך ה 14.7 נחשב בעיני רבים כאחד המהלכים המרכזיים אשר הובילו לקידום 'המהפכה הצרפתית' ( 1789-1799). אולם נפילת הבסטיליה – בית כלא אשר שימש כסמל השלטון – לא גרמה לבדה להפיכה בצרפת והיה צורך בצעדים נוספים בכדי להוציא לפועל את המהפכה.

כמו במקרה הבסטיליה, גם הדרך לשינוי מהותי במצב הכלכלי שלנו יעבור בדרך כלל דרך אקט משמעותי וסמלי אשר יבשר על ההחלטה בדבר בחירת דרך אחרת לניהול כלכלי עצמי, דרך אשר אמורה להביא אותנו אל עבר העצמאות פיננסית, או לפחות למצב פיננסי טוב יותר מהמצב הנוכחי בו אנו נמצאים. ישנם צעדים כלכליים רבים עליהם אפשר לדבר בהקשר הזה, אולם הקפטן יתמקד כעת בחוק האשראי ובכסף שהוא יכול לחסוך לנו אם נכיר את היתרונות הטמונים בו.

ביום 12/4/2019 נכנס לתוקף חוק נתוני אשראי המחולל שינוי משמעותי חשוב בשוק האשראי הצרכני במדינת ישראל. החוק מגביר את התחרות בין נותני האשראי על ציבור הלקוחות ומאפשר לכל אזרח, בית עסק או חברה לקבל 'קרדיט סקור' ולדעת איזה דירוג אשראי יש לצרכנים המתקשרים איתם, ולקבוע לפי כלל הנתונים את רמת הסיכון ואת תנאי האשראי הניתנים להם. החוק מורה כי כלל המידע הפיננסי אודות אזרחי המדינה, המורכב מנתונים שליליים וחיוביים, יישמר במאגר מידע מרכזי המופעל ומנוהל על ידי בנק ישראל. המידע יימסר לנותני האשראי באמצעות לשכות אשראי הפועלות מכוח רישיון כחוק.

איך זה קשור אליכם?

הרעיון העומד מאחורי החוק הוא שבאמצעות הגברת השיתוף בנתוני אשראי, ניתן לעודד את התחרות בין הגופים המלווים, להגדיל את היקף האשראי המוענק ובכך לשפר משמעותית את תנאי האשראי הניתנים לצרכנים ולאנשים פרטיים. כלומר, אתם כצרכנים יכולים להיעזר במידע הנשמר במאגר לצורך קבלת הלוואה במחירים אטרקטיביים יותר, בקלות ובמהירות, גם אצל גופים נוספים מעבר לבנק שלכם כאשר נותני האשראי יוכלו לאמוד את הסיכון ולהציע ללקוחות חדשים כמוכם אשראי בריבית נמוכה. כלומר, הקמת מאגר המידע אשר מכיל נתונים פיננסיים על פעולות כל הלקוחות, תסייע לצרכנים לקבל אשראי בתנאים האופטימליים עבורם שכן הם יוכלו להתמקח על העמלות, גובה הריבית, סכום האשראי ועוד. במקביל, דירוג אשראי ללקוח פרטי משליך באופן ישיר על האפשרות העומדת לו לקבל הלוואה או אשראי לצרכים שונים, ומכתיב את סכום הריבית שעליו לשלם. הדבר תקף בין אם מדובר על קבלת משכנתא לקניית דירה, הלוואה לרכישת כלי רכב, הגדלת מסגרת האשראי בבנק או הנפקה של כרטיס אשראי חדש. לכן, חשוב שכל אדם בציבור ישאל את עצמו מה דירוג האשראי שלו, לפני שהוא פונה לנותני האשראי, על מנת שיוכל לנצל אותו לטובתו האישית. דירוג אשראי גבוה מאפשר לכל אדם לנהל משא ומתן ולהפחית את גובה הריביות על ההלוואות, להתמקח על גובה העמלות בבנק, לקבל תנאים אטרקטיביים יותר במשכנתא ועוד.

לסיכום, הקפטן ממליץ לכם להתעמק בנושא כי חוק נתוני אשראי המכיל את שיטת דירוג האשראי האישי, או 'קרדיט סקור' כפי שנקראת בארה"ב, הינו חלק מרכזי ברפורמה חשובה הנערכת בשוק האשראי הצרכני בישראל וגורמת למהפכה בתפיסת האשראי.

רוצים לחסוך כסף באופן מיידי? תבדקו מה דירוג האשראי שלכם ונצלו את האפשרויות שחוק האשראי מעניק לכם. אלו יכולים להיות הצעדים הראשונים בדרך למהפכת העצמאות הכלכלית שלכם.

אודות אופיר שמואל

אופיר הצטרף למשפחת דן אנד ברדסטריט ב-2012 ומכהן כיום כמנהל מחלקת השיווק בחברה.

אופיר נושא עימו כ-15 שנות ניסיון בעולמות השיווק ומתמחה בניהול השיווק, תכנון ופיתוח אסטרטגיה תקשורתית, יחסי ציבור, שיווק במדיה הדיגיטלית, כתיבה וניהול אסטרטגיית תוכן, תקשורת פנים ארגונית ועוד.

במסגרת תפקידו כתב וניהל תכנים ומאמרים רבים בתחומי ניהול סיכוני אשראי, גיבוש אסטרטגיה שיווקית, BIG DATA, ניהול הזדמנויות עסקיות, שיווק B2B ואיתור לקוחות פוטנציאליים, ועוד.

בנוסף, מרצה בנושא שיווק אפקטיבי ופתרונות מידע אפקטיביים בעולמות ה-B2B, במסגרת כנסי חברה ופורומים לעסקים קטנים ובינוניים.

בתפקידו הקודם בדן אנד ברדסטריט, שימש כמנהל תקשורת שיווקית.

בוגר תואר ראשון (B.A) בתקשורת, יצירה וביקורת, במכללה האקדמית ספיר.

ליצירת קשר
לינקדאין

לכל הכתבות מאת אופיר שמואל