טיפים לניהול עסק

טיפים לניהול עסק

בישראל נפתחים מדי שנה עסקים רבים, אך כ90% מהם נסגרים במהלך חמש השנים הראשונות. מדוע? הסיבה לכך נובעת פעמים רבות מחוסר ניסיון בניהול תזרים מזומנים בעסק, השקעה במלאי שאינה מחזירה את עצמה בזמן וחוסר ידע בתחום השיווק והפרסום. אספנו עבורכם מספר טיפים חשובים לניהול נכון של העסק.

תזרים המזומנים

לכאורה, החשבון נראה פשוט. אתם רוכשים מוצר במחיר מסוים ומוכרים אותו בעשרות אחוזים מעל המחיר שרכשתם. בפועל, נשאר לכם רווח המורכב מהכנסות בניכוי מגוון הוצאות. עסקים רבים מגלים כי כאשר הם מחשבים את ההכנסות הם מגיעים למספר הנכון הרשום בקופה, אך ההוצאות נשארות – סכום עלות המורכב ממלאי שיצטרכו לרכוש (המדפים חייבים להיות מלאים בעסק), תשלום לעובדים ולספקים שונים, הוצאות מימון של העסק, תשלום חשבונות כמים וחשמל וכן שכירות אם העסק ממוקם במתחם שכור. לצד כל אלה יש גם הוצאות של רישוי העסק, ביטוח ועוד הוצאות לא צפויות.

לכן, בכל שלב שאתם נמצאים היום בעסק, חשוב לנהל מאזן ולבדוק את תזרים המזומנים שלכם. אם אתם רואים שאתם זקוקים לאשראי מומלץ לבקש אותו חודש חודשיים לפני ששורת הרווח הופכת להפסד.

ייעוץ עסקי: אינכם חייבים לדעת הכל מראש

חשוב לקבל תמיכה מאנשי מקצוע הבקיאים במגוון מתודות של ניהול עסקי. גם אם למדתם תואר שלם במנהל עסקים עדיין אין תחליף לניסיון בשטח והכרות עם האתגרים השונים שהעסק עובר – במיוחד בשנים הראשונות.

למשל, קיימת בעיה של הכשרת עובדים בעסק, יש תחלופה גבוהה של אנשי מכירות או לקוחות שמתחמקים מתשלום. מוסר התשלומים בארץ המבוסס פעמים רבות על מתן אשראי ללקוחות (שוטף+30 עד שוטף+90) פוגע בתזרים המזומנים ועשוי לגרום לכם למחנק. הספקים, לעומת זאת, לא ממהרים לתת אשראי נדיב ואתם עשויים למצוא עצמכם בבעיה של אספקת מלאי.

אתגרים אלה ואחרים ניתן לפתור באמצעות תכנון פיננסי ויעוץ עסקי נכון של איש מקצוע שיכול להחזיר את העסק שלכם לרווחיות.

מגבירים את המכירות באמצעות שימוש בכלי פרסום חדשים

בעבר, פרסום העסק היה פשוט מאד. מודעה במקומון, בעיתון, ברדיו או בטלוויזיה, הייתה חושפת אתכם לקהל היעד שלכם. היום, הקהלים שלכם מפוזרים בין אמצעי מדיה שונים כאשר מרביתם בוחרים מוצרים ושירותים באמצעות רשת האינטרנט.

על מנת להגיע אליהם אתם צריכים להכיר את אסטרטגיות השיווק והפרסום החדשניות ולעשות שימוש בפלטפורמות כמו וידאו ביוטיוב, מודעות טקסט ותמונה בגוגל, פרסום ברשתות חברתיות כמו אינסטגרם ופייסבוק ושימוש באמצעי מדיה נוספים.

היום, אתם עשויים להוציא סכומי עתק על פרסום שאינו מגיע לקהל הנכון ולאבד מאות שקלים בשבוע אחד. לכן, כדאי להעסיק מומחים בשיווק ממומן ולהגיע בדרך הנכונה לקהלים שלכם, תוך ניצול נכון של תקציב הפרסום.

לסיכום, על מנת להגדיל את הסיכויים של העסק להצליח למשך שנים רבות מומלץ להיוועץ באנשי המקצוע השונים שיסייעו לכם בתחום הפיננסים, המודל העסקי והפרסום.

נכתב ע"י גיל יהלום