הקורונה לימדה אותנו: אפשר לנהל את הכסף שלנו מכל מקום

מפחדים לצאת מהבית ולעמוד בתור בבנק יחד עם אנשים נוספים? תעברו לנהל את חשבון הבנק שלכם באופן דיגיטלי מהמקום בו אתם נמצאים.

הגל החמישי וההדבקה המואצת בעקבות נגיף האומיקרון מעלה חשש בקרב אנשים רבים, בדגש על אנשים מבוגרים, המנסים לנתק מגעים לא הכרחיים עם אנשים 'עד יעבור זעם'. לצד הנזקים הרבים שגרמה המגפה, האקסלרציה שחוותה כלל האוכלוסייה מבחינת רכישת ידע טכנולוגי הפכה את חייהם של אנשים רבים לנוחים יותר, תוך הנגשה של שירותים הכרחיים רבים שניתן לבצע אותם ללא יציאה מהבית ובאמצעות רכישת ידע מינימלי בטכנולוגיה. לפעמים, הידע הנדרש מאדם המעוניין לרכוש מוצרים מהסופר מרקט, להזמין תרופות, לרכוש מוצרים מגוונים, ואף לנהל את הכסף וההשקעות השונות שלכם, הוא מינימלי וכולל הפעלת מכשיר טלפון נייד או מחשב נייח/נייד. אז אם אתם בוחרים להישאר בבית בתקופה הזאת, או אפילו רק לצמצם מגעים לא הכרחיים עם אנשים בתור לבנק, דעו שהדבר אפשרי כי את רוב הפעולות ניתן לבצע מהבית, או מכל מקום אחר בו יש חיבור לאינטרנט.

אז אילו פעולות כספיות ניתן לבצע מהמקום בו אתם שוהים, ללא צורך לגשת לבנק?

בדיקת סטטוס חשבון – בקשו מהבנק הרשאות וסיסמה לניהול חשבון דיגיטלי ותוכלו בכל רגע להיכנס לחשבון ולקבל מידע מקיף על התנועות בחשבון שלכם ומה המצב הכספי הנוכחי שלכם. אגב, לא תמיד צריך לזכור את הסיסמה ואת שם המשתמש. בטלפונים הניידים החדשים יש פעמים רבות את האפשרות להיכנס ישירות לחשבון הבנק באמצעות אימות טביעת אצבע או זיהוי פנים. למעשה, הגדרת כניסה לחשבון באמצעים ביומטריים נחשבת ליותר מאובטחת וגם מתבצעת במהירות רבה יותר. כדי לקבל את האפשרות לשימוש באמצעים ביומטריים יש לבדוק מול הבנק את אופן הביצוע, אך בסופו של דבר הביצוע פשוט ומוגדר דרך האפליקציה של הבנק שלכם.

העברת כספים מהכורסה – פתיחת חשבון דיגיטלי מאפשרת העברת כספים מכל מקום ובכל שעה על ידי סדרת פעולות פשוטה. הבנקים נוקטים לרוב באמצעי זיהוי שונים כגון שליחת SMS עם קוד אימות ישירות לנייד שלכם כדי שתאשרו את ההעברה ובכדי למנוע הונאות רשת

לשלם חשבונות – הרבה מבקשות התשלום הנשלחות לביתכם ניתנות לתשלום באמצעות חשבון הבנק הדיגיטלי שלכם, או כרטיס האשראי. גם כאן ישנם אמצעי בטיחות שיצמצמו את הסיכוי להונאת רשת, וכך, יושבים על הכורסה בבית וממלאים את הפרטים הרשומים בבקשת התשלום והכסף מועבר באופן ישיר ומהיר.

להפקיד ולהזמין צ'קים – בכל הקשור להפקדת והזמנת צ'קים, ברוב הבנקים כבר לא צריך להגיע לעמדות קבלת הקהל בבנק, וגם לא צריך להפקיד צ'קים בעמדות המיועדות להפקדה מחוץ לשעות קבלת הקהל. כיום ניתן להיכנס לאפליקציות של הבנקים, להקליק על פונקציית הפקדת הצ'קים, לצלם את הצ'ק, להקיש את הפרטים הרלוונטיים, וההקפדה מתקבלת. הזמנת פנקס צ'קים נעשית גם כן באמצעות פעולה פשוטה באפליקציות

לחסוך ולמשוך כסף מחסכונות – החלטתם לפתוח תכנית חיסכון, או לסירוגין, למשוך כספים מחיסכון קיים? את הכל אתם יכולים לעשות באמצעות הטלפון הנייד, המחשב הנייח בבית, או מהמחשב הנייד כשאתם יושבים בבית קפה. כל עוד מדובר בתכנית גמישה, אפשר להיכנס לאזור האישי שלכם באתר הבנק או באפליקציה ולבצע פעולות של פתיחת תכנית חיסכון או משיכה של כספים מחיסכון קיים המאפשר משיכה מידית.

לדבר בצ'אט מענה הלקוחות של הבנק, או לבקש שבנקאי יענה לכם על שאלות – אם בכל זאת אתם רוצים מענה אנושי, חלק מהבנקים מציעים צ'ט ובו מענה אנושי בשעות פעילות מסוימות, ואחרים מאפשרים שליחת הודעה לבנקאי פרטי דרך האזור האישי שלכם באתר או באפליקציה, ולרוב תקבלו תשובה תוך יום עד שלושה ימי עסקים.