העקבי מנצח

חוסר עקביות עלול לשמש כעקב האכילס ולקבוע את מידת ההצלחה או אי ההצלחה שלכם בכל תחומי החיים, כל שכן בעולם העסקים. לקפטן יש כמה טיפים שיעזרו לכם לפתח עקביות ולשמור עליה לאורך זמן.

בתקופה האחרונה רואיינו הרבה אנשי עסקים בכירים בישראל, וגם מהעולם. כששאלו אותם מה היא התכונה החשובה ביותר למנהל, עובד, איש מקצוע, מה הופך את המנהלים והעובדים מבינוניים לטובים, או אפילו למצוינים, התשובה הנפוצה היא שמירה על עקביות. גם העובדים המוכשרים ביותר יתקשו להצטיין ללא עקביות, אך עובדים עקביים יוכלו להגיע למצוינות ותמיד 'יספקו את הסחורה'. הם גם יתוארו כאנשים שניתן לסמוך עליהם וככאלו שיבצעו את המשימה בצורה מיטבית. (הורדתי את "הקפטן" כי זה פשוט לא נכון…לא יכולים לקחת אחריות על משהו שלא עשינו..)

אז כן, העקביות חשובה מאוד וכל אחד מאיתנו יכול להגיע אליה, רק צריך לקבל החלטות ולנסות לעמוד בהם, לשבת ולחשוב איך שומרים על עקביות לאורך זמן.

ובכן, אין כמו תחילת שנה ותקופת החגים כדי לעשות חשבון נפש, חשיבה מחדש, ולהתחיל בשינוי התנהגותי, בעיקר מאחר ואחד המחסומים הגדולים ביותר העומדים בפני בני אדם בדרך להשגת מטרותיהם הוא היעדר אותה עקביות אשר מתרחשת בחיי אדם הנע לעבר מטרותיו.

חישבו על המילה לרגע, איזה שורש מדהים מצוי בה, ע.ק.ב. וחישבו על כל הדברים הגדולים בעולם שנבנו, עקב לצד אגודל. עקביות ללא פשרות היא עקביות אשר מתרחשת כל יום, למשך תקופת זמן ממושכת.

השאלה הגדולה היא: איך זה שחלקנו מצליחים להיות עקביים וחלקנו קופצים מרעיון לרעיון מבלי להשלים אפילו רעיון אחד מתחילתו ועד סופו?

אחת הסיבות טמונה בכך שפעולה עקבית דורשת משמעת עצמית ומחויבות ואלו קשים ליישום עבור רבים מאיתנו.

דוגמאות יש המון ואחת הידועות שבהן היא ביצוע כושר גופני. מדובר בפעולה הכרוכה בעקביות ללא פשרות, בהליכה יומיומית, בהתארגנות, זמן, בביצוע הפעולה בגשם בחמסין, בחגים בימי חול, גם כשממש אין כוח ואנחנו עייפים ממטלות היום יום שלנו.

תוך זמן קצר מתחילת ביצוע המשימה אנחנו מגלים שעם שוך ההתלהבות, תופסת את עצמה אותה עקביות ראשונית (וקצרה) פחות מתלהבת מכל העניין, ומה קורה כשיורדת ההתלהבות? כאשר שנדרשת עבודה והשקעה? כאשר הפעולה כבר לא באה לנו "טבעי"?

זהו הזמן שרובינו מתחילים לוותר.

זה מתחיל בקצת : "טוב, אז היום אני לא אלך", או: "היה לי יום עמוס בעבודה, זה לא נורא אם אני אנוח רק היום ואשלים את האימון מתי שהוא בהמשך". עקביות לעולם נמדדת במרחב הזמן ולא במרחב ההתלהבות הראשונית.

ויתור גורר הנחות, הנחות גוררות היעדרות, והיעדרות יוצרת הימנעות וגם תחושות כישלון וחוסר אמונה בעצמך וביכולות שלך.

דוגמה נפוצה אחרת היא דוגמה המוכרת לא פחות, הדיאטה כמובן. רבים מאיתנו עשו דיאטות בחיים שלהם ומן הסתם אתם מכירים שאחרי פרק זמן קצר ומוצלח, פתאום מתחילה הנפילה. זה מתחיל בגניבה של חתיכת עוגה ומתפתח פעמים רבות לחוסר משמעת ואיבוד העקביות הלא מתפשרת שהניבה תוצאות טובות לבריאות, לדימוי העצמי ולאיכות החיים שלנו.

 

אז מה עושים כדי לשמור על עקביות? הנה ההמלצות של הקפטן:

  1. צרו הסתכלות על תחומי חייכם השונים וזהו לפחות תחום אחד שבו אתם נוטים להתחיל בהתלהבות אך לוותר על עקביות.
  2. רשמו לעצמכם מהם המחירים הנובעים במקרה זה או במקרים אחרים כתוצאה מהיעדר עקביות.
  3. במידה ותפעלו בעקביות ביחס לדוגמא הנ"ל, מה הם הרווחים שייווצרו – כיצד תרגישו?
  4. התחייבו בתחום הזה לפעולה עקבית אחת מדידה, חוזרת ונשנית (לדוגמא, 3 פעמים בשבוע חדר כושר, או כל פעולה אחרת, גם כאלו שעשויות להיראות 'קטנות' וקלות), שאתם מתחייבים לבצע לפחות שישה חודשים קדימה.
  5. רשמו כל יום במחברת מיוחדת הוקרה קצרה לכך שעמדתם במילה ורווח אחד שנוצר כתוצאה מפעילותכם העקבית. את ההצלחות חשוב לספור, ואם אתם מעדיפים מסיבה כזו או אחרת לא לספר אותן מדי יום לאחרים, חשוב שתספרו אותן לעצמכם.

 

גם לקפטן קשה לפעמים להיות עקבי, ולפני 9 שנים כשהוא הפסיק לעשן היה לו מאוד קשה בשבועות הראשונים, אפילו בחודשים הראשונים, אך בהדרגה ותוך שמירה על עקביות הוא הפסיק לחלוטין לעשן. כתחליף, הקפטן עשה מנוי למכון כושר ומאז, פעם שהוא מחדש אותו, הוא סופר עוד הצלחה.

אודות אופיר שמואל

אופיר הצטרף למשפחת דן אנד ברדסטריט ב-2012 ומכהן כיום כמנהל מחלקת השיווק בחברה.

אופיר נושא עימו כ-15 שנות ניסיון בעולמות השיווק ומתמחה בניהול השיווק, תכנון ופיתוח אסטרטגיה תקשורתית, יחסי ציבור, שיווק במדיה הדיגיטלית, כתיבה וניהול אסטרטגיית תוכן, תקשורת פנים ארגונית ועוד.

במסגרת תפקידו כתב וניהל תכנים ומאמרים רבים בתחומי ניהול סיכוני אשראי, גיבוש אסטרטגיה שיווקית, BIG DATA, ניהול הזדמנויות עסקיות, שיווק B2B ואיתור לקוחות פוטנציאליים, ועוד.

בנוסף, מרצה בנושא שיווק אפקטיבי ופתרונות מידע אפקטיביים בעולמות ה-B2B, במסגרת כנסי חברה ופורומים לעסקים קטנים ובינוניים.

בתפקידו הקודם בדן אנד ברדסטריט, שימש כמנהל תקשורת שיווקית.

בוגר תואר ראשון (B.A) בתקשורת, יצירה וביקורת, במכללה האקדמית ספיר.

ליצירת קשר
לינקדאין

לכל הכתבות מאת אופיר שמואל