בין גאות לשפל – למה לי להשקיע במטבעות הדיגיטליים?

קשה לעקוב אחרי המטבעות הקריפטוגרפים, לא רק בגלל תזזיות המטבע והתנודות הקיצוניות בערכו, גם בגלל שלל המידע בעד ונגד השקעה ושימוש במטבע. רק בחודש אוקטובר הכריזה קרן המטבע העולמית שקריפטוזציה מהווה סיכון לכלכלה העולמית, כאשר במקביל מנכ"ל ג'יי.פי מורגן צ'ייס ג'ימי דיימון צוטט כמי שאומר שהמטבע הדיגיטלי הוא "חסר ערך". הצהרה זאת היא אחת מני רבות המגדירה את המטבע כמסוכן ולא יציב, אך מנגד ישנם טיעונים רבים בעד המטבע וגם הציבור מצביע ברגליים ורוכש עוד ועוד מטבעות דיגיטליים. לפני 5 שנים שווי נכסי הקריפטו עמדו על 16 מיליארד דולר, כיום שווי נכסי השוק עומד על 2.3 טריליון דולר, מה שהוביל את סגן מושל הבנק האנגלי לענייני יציבות פיננסית, ג'ון קאנליף להצהיר שישנו צורך חיוני באסדרה של רגולציית הקריפטו, מאחר והתמוטטות של המטבע עלולה לפגוע ביציבות הפיננסית העולמית.  הוא אף ציטט את יו"ר רשות ני"ע בארה"ב (SEC) גארי גנסלר (Gary Gensler), שאמר לאחרונה: "החידושים הפיננסיים לאורך ההיסטוריה אינם משגשגים מחוץ למסגרת של מדיניות ציבורית". מסקנה דומה מגיעה גם מיו"ר רשות ני"ע האמריקאית (SEC) גארי גנסלר  שבחודשים האחרונים דוחק במחוקקים להסדיר את תחום המטבעות הדיגיטלים, ממכירת המטבעות, דרך פלטפורמת המסחר, הערכות השווי, ועד כלי ההשקעה ששומרים על המטבע ומספקים לו חשיפה. גנסלר השווה את המצב הנוכחי למצב שהיה לפני חקיקת חוקי ניירות הערך וטען שיש להסדיר תקנות וחוקים שיגנו על המשקיעים.

אז לאן שוק מטבעות הקריפטו צועד? ובכן, אם הקפטן היה יודע זאת בוודאות, הוא היה ממלא את תפקידו ומשתף במידע החשוב את חברי האפליקציה. עד אז ולצד האזהרות מהמטבע, ואף חסימתו על ידי ממשלות וגורמים ממסדיים, הקפטן רוצה להציג גם מידע חיובי שמראה גם יתרונות אפשריים בהשקעה במטבע התנודתי. לקפטן חשוב לציין ששיתוף המידע כאן לא מהווה המלצה או עידוד השקעה במטבע, אלא רק תזה שנועדה להעשיר את הידע שלכם לגבי המטבעות הדיגיטליים. בסופו של דבר כל השקעה שתבצעו צריכה להיות בהתייעצות עם אנשי מקצוע ולהיעשות באחריות מלאה מצידכם תוך הפעלת שיקול דעת, הבנת התחום ובהחלטה מושכלת. אחרי הכל, זה הכסף שלכם וכפי שהקפטן כבר אמר בתחילת המאמר, יש סיכונים בהשקעה במטבעות הקריפטוגרפים.

  1. עושה רושם שהמטבעות הדיגיטליים כאן כדי להישאר – ועל אף שישנם גורמים ממסדיים וממשלות שמעוניינים להצר את פעילות המטבע, הסוסים כבר ברחו אל מחוץ לאורווה וישנה מגמה מקבילה בה יותר ויותר גורמים ממסדיים מכילים את המטבע ומכירים בו – וככל שיותר אנשים מכירים במטבע, כך הערך יתחזק ויוטמע במערכת הפיננסית העולמית.
  2. חסינות מאינפלציה – למטבעות דיגיטליים כגון ביטקוין ישנה כמות הנפקה ידועה מראש ולאחריה לא ניתן יהיה "לייצר" עוד, דבר שמונע אינפלציה, בניגוד למטבעות הפיאט (יורו, דולר, שקל וכו') שבאופן תיאורטי ניתן להדפיס מהם ללא הגבלה
  3. תקרת הגג ומלאי מוגבל – העובדה שיש כמות מקסימלית של מטבעות לא בהכרח מעידה על עליית שווי עתידית, אם אין ביקוש למטבע. אולם, כאמור, בחמש השנים האחרונות ישנה עלייה חדה ברכישה ובהשקעה במטבעות דיגיטליים – מהלך המסמן את אמון הרוכשים במטבעות, או לפחות רצון להיכנס להשקעה מסוימת במטבעות דיגיטליים. אם הביקוש ימשך, אין ספק שהערך של המטבע ילך ויגדל, מה שיעניק למשקיעים שהסתכנו תשואה מכובדת מאוד בעבור השקעתם.
  4. המטבעות הדיגיטליים המוכרים והפופולאריים אמורים להיות מאובטחים, קלים לאחסון, וכאלה שנתונים לבדיקה ומעקב בכל זמן. יש גם הרבה אתרים ואפליקציות שמסייעות לשכור במטבעות דיגיטליים והמידע על הסיכונים והסיכויים זמין ברשת.

הקפטן אוהב לשתף את הקוראים בהערכות ובניתוחים שלו ולשתף את דעתו, ולכן הוא ממליץ לכם לקחת ייעוץ מקצועי לפני ההשקעה במטבעות דיגיטליים, כי כאמור, יש בהם גם חסרונות ואין הוא רוצה לקחת אחריות להפסדים כספיים של מישהו שיחליט להתעלם מהסכנות הטמונות בהשקעה במטבעות דיגיטליים. לא מדובר רק על תנודות חדות שבהן אתם עשויים להפסיד את כספכם, הקפטן מכיר סיפורים על אנשים שאיבדו את שורת הקוד ואת היכולת לאחזר מידע ואיבדו את השקעתם. במקביל, לפני שפוסלים את המטבעות הדיגיטליים, כדאי מאוד גם להכיר את האלמנטים החיוביים וההזדמנויות שיש במטבעות אלה שעומדים ללוות אותנו עוד הרבה מאוד שנים בתצורות שונות.

לכל שאלה נוספת, אתם מוזמנים לקבל מידע נוסף דרך יועצי הקפטן שמחכים לכם באפליקציה.

אודות אופיר שמואל

אופיר הצטרף למשפחת דן אנד ברדסטריט ב-2012 ומכהן כיום כמנהל מחלקת השיווק בחברה.

אופיר נושא עימו כ-15 שנות ניסיון בעולמות השיווק ומתמחה בניהול השיווק, תכנון ופיתוח אסטרטגיה תקשורתית, יחסי ציבור, שיווק במדיה הדיגיטלית, כתיבה וניהול אסטרטגיית תוכן, תקשורת פנים ארגונית ועוד.

במסגרת תפקידו כתב וניהל תכנים ומאמרים רבים בתחומי ניהול סיכוני אשראי, גיבוש אסטרטגיה שיווקית, BIG DATA, ניהול הזדמנויות עסקיות, שיווק B2B ואיתור לקוחות פוטנציאליים, ועוד.

בנוסף, מרצה בנושא שיווק אפקטיבי ופתרונות מידע אפקטיביים בעולמות ה-B2B, במסגרת כנסי חברה ופורומים לעסקים קטנים ובינוניים.

בתפקידו הקודם בדן אנד ברדסטריט, שימש כמנהל תקשורת שיווקית.

בוגר תואר ראשון (B.A) בתקשורת, יצירה וביקורת, במכללה האקדמית ספיר.

ליצירת קשר
לינקדאין

לכל הכתבות מאת אופיר שמואל