איך לקבל העלאה בשכר?

יכולות להיות הרבה סיבות שבגינן אנחנו חושבים שמגיעה לנו העלאת שכר. מרגע שאתם מחליטים שמגיע לכם להרוויח יותר כסף בעבור העבודה שאתם עושים, יש כמה פעולות שמומלץ לבצע כדי לעשות את המהלך הזה בצורה נכונה יותר

אנחנו עושים עבודה מצוינת ומרגישים שהיא צריכה להיות מתוגמלת בהתאם אך הדבר לא קורה? יש לנו יותר ויותר מטלות בעבודה ואנחנו מקבלים אחריות על תחומי עיסוק רבים אך השכר לא עולה באופן שתואם את מה שאנחנו עושים, או לא עולה בכלל? ישבנו בשקט יותר מדי זמן ואנחנו מרגישים שאנחנו לא מרוויחים מספיק בעבודה והגיע הזמן לשיפור תנאי השכר? השכר שאנחנו מרוויחים כבר לא מכסה את עלות המחיה שלנו בתקופה הנוכחית?

תהא הסיבה אשר תהא, אם החלטנו שמגיעה לנו העלאה במשכורת, עדיף לתכנן את בקשת ההעלאה מהמנהלים שלנו באופן מושכל, וזאת בכדי להגדיל את הסיכויים שלנו לקבל אותה. כמובן שכל עבודה היא שונה, כל מנהל הוא אדם שונה, אך ישנם כללי משחק שפעמים רבות מוכחים כנכונים, וישנן המלצות שכדאי לאמץ ולרוב מסתברות כנכונות, וככאלו שכדאי ליישם לפני, במהלך ואחרי הבקשה להעלאה בשכר.

אז אם החלטתם שמגיע לכם העלאה בשכר, הנה כמה המלצות שהקפטן שמח להעניק לכם:

בתור התחלה, רצוי מאוד שתבקשו את ההעלאה בגלל התפוקה שאתם נותנים, הערך המוסף והביצועים הכלכליים הטובים שמסייעים למקום העבודה שלכם ומקדמים אותו. סיבות אישיות בלבד ומצוקה כלכלית לא יהוו לרוב עילה מוצדקת לבקשת העלאה. זה לא שהעניין האישי לא משחק תפקיד בהחלטת המנהל באם לתת העלאה או שלא לתת, מחקרים שונים מראים שככל שישנה היכרות אישית חיובית, כך גדל הסיכוי לאישור בקשות העובדים להעלאות שכר, אולם אין לתלות את הבקשה רק על הקשרים הטובים עם ההנהלה. שאלו את עצמכם האם מגיע לכם יותר, בדקו מול אנשי מקצוע ניטרליים ובאתרים מוסמכים באינטרנט מה השכר הריאלי, ואם הגעתם להחלטה שאכן מגיעה לכם העלאה, תתקדמו לשלבים המעשיים.

הכינו והכירו את הקרקע

כדאי להכין את הקרקע לפני בקשת ההעלאה. פעמים רבות עדיף לבקש 'שיחה אישית' שנקבעת מראש ביומן עם המנהל ובשיחה הזאת להעלות את נושא השכר. עדיף לבקש את השיחה בטיימינג הנכון, בזמן שהחברה נמצאת במצב טוב, אחרי הצלחה כלכלית, ופחות בזמן שהחברה מצויה בזמן משבר כלכלי שכולל גם קיצוצי שכר. זמן טוב יכול להיות אחרי שגם הבאתם הישגים משמעותיים או בלטתם והצטיינתם בעבודתכם והראיתם שאתם נכס כלכלי וכללי עבור החברה. כדאי לבדוק איזה סוג של העלאה ניתן לבקש, האם מדובר על עד כ – 5%, או על כ – 10-12%. תבדקו במקורות האפשריים הנתונים בפניכם כמה נהוג ונכון לבקש, כך שהבקשה לא תיראה מוגזמת. באופן כללי, כדאי להתכונן היטב לשיחה, להבליט את האספקטים החיוביים שאתם תורמים לחברה, ולמנות אותם באופן שקול ולא אמוציונלי כשאתם נמצאים בשיחה עצמה. שמרו במהלך השיחה על שפת גוף נינוחה וניתן גם להדגיש את הרצון להתפתח במקום העבודה ועל זה שאתם רואים עצמכם נשארים נאמנים לחברה לטווח הרחוק וממשיכים לתרום לה עוד שנים רבות. חשוב לזכור, אתם מבקשים העלאת שכר ולא דורשים, אל תאיימו, אל תשוו עצמכם לעובדים אחרים שאינכם מכירים את הנסיבות ופרטי העסקתם, אל תגיעו למקום שלילי בשיחה, שלטו על הרגשות שלכם אם יש חוסר הסכמה, וגם אם בקשתם להעלאה סורבה. הקפטן מזכיר שכמו ש'לכל שבת יש מוצאי שבת', גם לשיחה הזאת יש את היום שאחרי ואתם צריכים להגיע לעבודה ולהישאר מקצועיים גם אם כאמור בקשתכם סורבה. תעשו את זה לא רק בשביל להוכיח למעסיק שלכם שמגיע לכם העלאת שכר, גם כדי לשפר באופן מתמיד את המקצועיות שלכם כך שאם תחליטו לעזוב, אתם תגיעו טובים יותר למקום העבודה הבא שלכם.

אודות אופיר שמואל

אופיר הצטרף למשפחת דן אנד ברדסטריט ב-2012 ומכהן כיום כמנהל מחלקת השיווק בחברה.

אופיר נושא עימו כ-15 שנות ניסיון בעולמות השיווק ומתמחה בניהול השיווק, תכנון ופיתוח אסטרטגיה תקשורתית, יחסי ציבור, שיווק במדיה הדיגיטלית, כתיבה וניהול אסטרטגיית תוכן, תקשורת פנים ארגונית ועוד.

במסגרת תפקידו כתב וניהל תכנים ומאמרים רבים בתחומי ניהול סיכוני אשראי, גיבוש אסטרטגיה שיווקית, BIG DATA, ניהול הזדמנויות עסקיות, שיווק B2B ואיתור לקוחות פוטנציאליים, ועוד.

בנוסף, מרצה בנושא שיווק אפקטיבי ופתרונות מידע אפקטיביים בעולמות ה-B2B, במסגרת כנסי חברה ופורומים לעסקים קטנים ובינוניים.

בתפקידו הקודם בדן אנד ברדסטריט, שימש כמנהל תקשורת שיווקית.

בוגר תואר ראשון (B.A) בתקשורת, יצירה וביקורת, במכללה האקדמית ספיר.

ליצירת קשר
לינקדאין

לכל הכתבות מאת אופיר שמואל