איך חוסכים כסף?

זו לא תקופה קלה לרבים מאיתנו. חלק מאיתנו לא גומר את החודש, או מתקשה בכך. אחוזי האבטלה מרקיעים שחקים והתחושה של אי היציבות מלווה רבים מאיתנו.

באווירה שכזו, האם ניתן לחסוך כסף ולהתחיל התנהלות פיננסית נכונה?

ובכן, לקפטן תשוב חד משמעית: כן! לפחות עבור רובכם.

נתחיל בכך שאחת הבעיות הגדולות של אנשים רבים היא שהם משאירים את החיסכון לסוף.

מה זה אומר?

רבים פונים לייעוץ הקפטן בעניין תקציב כלכלת הבית, העסק, וניכר שמרביתם מקבלים את סכום הכנסת הנטו שלהם בתחילת החודש ומכאן מתחילים להתנהל. סדר העדיפויות משתנה אך הוא לרוב כולל הוצאות של שכר דירה או משכנתא, מזון, חינוך, בלת"מים כאלה ואחרים שגוררים הוצאות לא צפויות, ואז אם נשאר משהו אז שמים אותו בצד וחוסכים את השאריות.

איפה כאן הבעיה?

ובכן, הבעיה היא שלרוב, אחרי ההתנהלות השוטפת לא נשאר לנו כסף פנוי לסוף החודש.

אז איך אפשר לחסוך כסף אם הוא נגמר בסוף החודש?

ובכן, הדבר הראשון שצריך לעשות קשור לסדרי העדיפויות שלנו. נכון, חלקכם טוענים שבעקבות הקורונה לא מתאפשר לחסוך, גם אם כרגע זה ממש לא נראה ישים, תדעו שזה אפשרי ובגדול!

איך עושים זאת?

הקפטן ממליץ לכם להפוך את החיסכון לחשוב לא פחות מאשר ההוצאות שלנו, לא פחות מהמשכנתא, משכר הדירה או כל דבר אחר. ניקח דוגמה: התחלנו את החודש עם סה"כ הכנסה של עשרת אלפים שקל בחודש. ליד ההוצאות הקבועות של המשכנתא או שכר הדירה נמקם את החיסכון ורק אחר כך נתחיל לנהל את כל ההוצאות השוטפות ואת ההוצאות המשתנות שלנו בתוך החיים. ובקיצור, לקחת את החיסכון מהסוף ולהעביר אותו להתחלה.

הדבר השני והחשוב הוא שיש הרבה מאד הוצאות קטנות שאנחנו לא מתייחסים אליהן היות והן נראות לא חשובות. ובכל זאת, אם נשים לב לדברים הקטנים יתכן ונצליח לייצר כסף פנוי ולא מתוכנן ולהעבירו לאפיק חיסכון. גם אם זה כסף קטן, הוא מצטבר לסכום.

קחו לדוגמה: חשבתם פעם כמה עולה לחם אחיד? כזה שאתם קונים בסופר.

במקביל, תבדקו כמה עולה הלחם הפרוס שאתם קונים באותו סופר.

קבלו טיפ קטן: בכל אחד מהסופרים הגדולים יש מכונת פריסה. אתם יכולים לקחת את הלחם האחיד הזה ולפרוס אותו שמה ולהגיע הביתה בשקית עם לחם פרוס ממש כמו שקניתם אותו בחבילה הפרוסה מראש. מה ההבדל? נורא פשוט. חבילה אחת של לחם פרוס עולה בעשרות אחוזים יותר מלחם פרוס. זאת אומרת שאתם יכולים לחסוך מאות שקלים בשנה רק על סעיף לחם פרוס. מאות שקלים בשנה! תחשבו מה הייתם עושים עכשיו אם היו לכם עוד כמה מאות שקלים בשנה. יכול להיות שהייתם מפנקים את עצמכם בנסיעה נחמדה, הייתם קונים משהו שרציתם עבורו, או אולי מתנה לבעל או לאישה, או סתם עושים משהו שנורא רציתם ולא הרגשתם בנוח לעשות.

דוגמה קטנה נוספת: הרבה אנשים קונים מדי חודש סבון בבקבוק לחיץ שעולה הרבה מאד כסף. גם זה מיותר, אפשר לקנות את המילוי ולמלא באמצעותו את הבקבוק הלחיץ בבית. גם כאן יש חיסכון נאה, וכמובן שיש עוד מקרים דומים, אבל הקפטן מניח שהבנתם את העיקרון. התמקדות בפרטים הקטנים תפנה עבורכם כסף נוסף, ובתקופה הזאת מדובר במשהו שאין לזלזל בו.

אודות אופיר שמואל

אופיר הצטרף למשפחת דן אנד ברדסטריט ב-2012 ומכהן כיום כמנהל מחלקת השיווק בחברה.

אופיר נושא עימו כ-15 שנות ניסיון בעולמות השיווק ומתמחה בניהול השיווק, תכנון ופיתוח אסטרטגיה תקשורתית, יחסי ציבור, שיווק במדיה הדיגיטלית, כתיבה וניהול אסטרטגיית תוכן, תקשורת פנים ארגונית ועוד.

במסגרת תפקידו כתב וניהל תכנים ומאמרים רבים בתחומי ניהול סיכוני אשראי, גיבוש אסטרטגיה שיווקית, BIG DATA, ניהול הזדמנויות עסקיות, שיווק B2B ואיתור לקוחות פוטנציאליים, ועוד.

בנוסף, מרצה בנושא שיווק אפקטיבי ופתרונות מידע אפקטיביים בעולמות ה-B2B, במסגרת כנסי חברה ופורומים לעסקים קטנים ובינוניים.

בתפקידו הקודם בדן אנד ברדסטריט, שימש כמנהל תקשורת שיווקית.

בוגר תואר ראשון (B.A) בתקשורת, יצירה וביקורת, במכללה האקדמית ספיר.

ליצירת קשר
לינקדאין

לכל הכתבות מאת אופיר שמואל